VIZITAS Į ISPANIJĄ PAGAL ERASMUS+ PROGRAMĄ

erasmus

VIZITAS Į ISPANIJĄ PAGAL ERASMUS+ PROGRAMĄ fotoaparatas

Mažeikių politechnikos mokykla kaip konsorciumo narė dalyvavo Erasmus+ programos profesinį mokymą organizuojančių ir vykdančių asmenų mobilumo projekte „Profesinio mokymo metodikos ir praktikos pritaikymas ES šalyse skirtingų gebėjimų mokiniams“ Nr. 2015-1-LT01-KA102-013323.

Projekto užsienio partneriai buvo International Educational College TEMIS, Ispanija. Projekto koordinatorius - VšĮ Kuršėnų politechnikos mokykla. Iš mūsų mokyklos š. m. spalio 11-17 dienomis projekte dalyvavo direktoriaus pavaduotoja ugdymui Stasė Čupkovienė ir stalių specialybės profesijos mokytojas metodininkas Domininkas Niūniava. Taip pat į Ispaniją vyko ir du Šiaulių profesinio rengimo centro atstovai.
Projekto tikslas - kelti pirminį profesinį mokymą organizuojančių ir vykdančių asmenų kvalifikaciją, tobulinti jų vadybines, dalykines, IT naudojimo kompetencijas, siekiant suteikti naujų impulsų profesinio mokymo kokybei gerinti savo organizacijose.
Projekto metu aplankėme tris profesinio mokymo įstaigas: Institut Pere Martell, Tarragonoje; L‘escola Industrial i d‘arts i ofiscis, Sabadelloje; Institut Miquel Marti i Pol, Barselonoje.
Mokyklose daugiausiai dėmesio skyrėme susipažinti su mokinių praktinio mokymo organizavimu ir pritaikymu skirtingų gebėjimų ir skirtingo išsilavinimo mokiniams. Ispanijos švietimo sistema šiek tiek skiriasi nuo Lietuvos. Jų 6-12 metų mokiniai mokosi pradinėje mokykloje, 12-16 metų mokiniams privalomas vidurinis išsilavinimas, o 16-18 metų mokiniai gali rinktis vidurinį laisvai pasirenkamą išsilavinimą. Paskutinė mokyklinio išsilavinimo pakopa pasirenkama savo noru. Šį etapą privaloma baigti tiems, kurie ketina stoti į universitetą. Profesinis mokymas yra dviejų lygių: vidurinio lygio (16-18 metų), baigusiems privalomąjį vidurinį išsilavinimą, ir aukštesniojo lygio, baigusiems 2 metų laisvai pasirenkamą vidurinį išsilavinimą. Taip pat priimami problemiški mokiniai, kurie nėra baigę vidurinio mokslo programų, mokytis iki profesinio mokymo programų. Tokiems mokiniams yra teikiamos psichologų bei kitų specialistų konsultacijos, jie dar mokosi bendrojo ugdymo išlyginamosiose programose. Taip šie mokiniai pasiruošia toliau tęsti mokslą profesinio vidurinio lygio programose.
Skirtingų lygių mokiniai mokosi pagal skirtingas profesinio mokymo programas. Vidurinio lygio mokiniai išmoksta paprastesnių darbo operacijų su nesudėtingais, dažniausiai rankiniais, darbo įrankiais. Aukštesniojo lygio mokiniai dirba su staklėmis, programine įranga, atlieka aukštesnės specializacijos reikalaujančius darbus.
Vizito metu tobulinome darbo su modulinėmis programomis kompetencijas organizuojant dualinį mokymą, rengiant mokomąją medžiagą, organizuojant praktinį profesinį mokymą mokykloje. Profesijos mokytojai išbandė Ispanijos mokyklose naudojamą įrangą, dalinosi patirtimi su lankytų mokyklų mokytojais.
Įspūdinga buvo ir kultūrinė programa. Barselona - antras pagal dydį ir pats kosmopolitiškiausias Ispanijos miestas bei vienos iš autonominių Ispanijos sričių – Katalonijos - sostinė. Tai miestas, sujungęs romėnų architektūros paminklus, viduramžių gatveles ir kvartalus, unikalius modernizmo epochos pastatus ir avangardinius praeitojo šimtmečio statinius.
Žavėjomės miesto simboliu, architekto Antoni Gaudi garsiausiu kūriniu Barselonoje, statoma bažnyčia Sagrada Familia (Šv. Šeimynos). Tai viena iš originaliausių bažnyčių pasaulyje. Ne ką mažiau vertas dėmesio – parkas, kuris buvo pavadintas Guelio vardu. Devintame XIX a. dešimtmetyje grafas Eusebi Guellas pasamdė Gaudi, kad šis suprojektuotų miesto sodą. Guelio parkas – trijų hektarų sodas su įvairais architektūriniais statiniais, įkurtas ant El Carmel kalvos. Įspūdingiausias parko objektas – Šimto kolonų kambarys. Guelio parkas yra įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.
Senamiesčio branduolys – Barri Gotic, viduramžių gotikos pastatų ir bažnyčių muziejus po atviru dangumi. Centrinė Barselonos katedra La Seu – vienas iš didžiausių gotikos statinių Ispanijoje.
Tarp daugybės žaliųjų oazių matėme ir gražiausius Barselonos parkus. De la Ciutadella parkas – nuostabi vieta pasivaikščiojimams ir poilsiui. Čia vyraujanti harmonija tarp gamtos ir architektūros tiesiog pakeri.
Barselona vakare tampa magiška ir užburia savo nuostabiais saulėlydžiais ir šviesomis. Ypač mus sužavėjo magiškasis Montžuiko fontanas (Font Màgica de Montjuïc). Tai tikras vandens, šviesų ir muzikos šou, pritraukiantis tūkstančius žiūrovų.
Projekte pagilintomis kompetencijomis direktoriaus pavaduotoja ugdymui S. Čupkovienė pasidalino su mokyklos vadovais vadovų posėdyje, o profesijos mokytojas metodininkas D. Niūniava su profesijos mokytojais – profesijos mokytojų metodinės grupės posėdyje. Mokytojų pageidavimu vizitas buvo pristatytas ir visiems mokytojams. Projekte įgyta patirtis suteiks naujų impulsų profesinio mokymo kokybei gerinti Mažeikių politechnikos mokykloje.

Erasmus+ programą Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas ir finansuoja Europos Komisija. Šis pranešimas atspindi tik autorių požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Stasė Čupkovienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Domininkas Niūniava, profesijos mokytojas metodininkas