Pradinis

Profesinių kompetencijų tobulinimas Turkijoje pagal projektą „Ekonomika ir profesija“    

Gegužės 4-10 dienomis Mažeikių politechnikos mokykla įgyvendino antrąją Leonardo da Vinci programos mobilumo projekto dalį „Ekonomika ir profesija” Nr. LLP-LdV-VETPRO-2013-LT-0881.

Šiame projekte dalyvavo mūsų mokyklos profesijos mokytojos Asta Rimkienė ir Erika Pusvaškė, taip pat dalyvavo ir profesijos mokytojos iš VšĮ Kuršėnų politechnikos mokyklos, VšĮ Telšių profesinio rengimo centro ir VšĮ Kelmės profesinio rengimo centro.
Pagrindinis šio projekto tikslas – suteikti galimybę ekonomikos ir kitų profesinio mokymo dalykų mokytojams gilinti bei plėtoti profesines ir dalykines žinias užsienio šalyse.
Priimančioji organizacija – Fetijos turizmo mokymo centras (Tourism Training Center of Fethiye). Projekto koordinatorius Murat Özekin puikiai organizavo dalyvių sutikimą bei rūpinosi viso projekto vykdymu.
Pagal projekto programą lankėmės Fetijos turizmo informaciniame centre (Tourism Information Office of Fethiye), kuriame mums papasakojo apie miesto istoriją, svarbiausius kultūrinius objektus. Susipažinome su mieste veikiančiomis švietimo institucijomis bei profesiniais centrais.
Fetijos turizmo mokymo centre (Tourism Training Center) ir Ortakos profesinio mokymo centre (Ortaca Vocational Education Center) susipažinome su mokymo institucijomis, bendravome su administracijos atstovais, diskutavome apie Turkijos ir Lietuvos švietimo sistemą, mokymo programas, kokybės vadybos sistemą mokymo institucijose. Turėjome galimybę susipažinti su tam tikrų profesijų - pardavimo ir marketingo darbuotojas, biuro administratorius, ekonomistas ir finansininkas, virėjas, barmenas-padavėjas, kirpėjas, masažuotojas ir pan. - mokymo(si) darbo vietomis. Pasidalinome darbo patirtimi, diskutavome apie verslumo ugdymą skatinančius mokymo metodus, ekonomikos integraciją į profesinius dalykus.
Penkių žvaigždučių viešbutyje „Green Forest holiday village“ susipažinome su renginių organizatoriaus, virėjo, barmeno-padavėjo, kirpėjo, viešbučio paslaugų teikėjo, masažuotojo ir kt. praktinio mokymo ypatumais. Bendravome su praktiką viešbutyje atliekančiais mokiniais bei jų vadovu Mehmet Kuskiran. Viešbučio vadovas supažindino su maisto gaminimo technologija, stalo serviravimu, klientų aptarnavimu, renginių organizavimu, kokybės ir paslaugų santykio įtaka viešbučio įvaizdžio gerinimui.
Projekto dalyviams buvo skirta ir turininga kultūrinė programa – ekskursijos po Fetijos miestą ir kultūrinių objektų apžvalga, kelionė laivu į 12 salų, lankėmės didžiajame Fetijos turguje ir turkiškose pirtyse, susipažinome su turkų tradicijomis ir papročiais „Turkų namuose“.
Projekto metu patobulinome profesines ir dalykines žinias bei kompetencijas, gilinomės į užsienio partnerių patirtį. Tobulinome socialinius įgūdžius, gerinome anglų ir turkų kalbos žinias, susipažinome su Turkijos šalies kultūra, papročiais ir tradicijomis.
Žinias, įgytas Turkijoje, profesijos mokytojos pritaikys savo darbe integruodamos ekonomiką ir verslumą į profesinio mokymo dalykus.

E. Pusvaškė, ekonomikos ir verslo pagrindų mokytoja
A. Rimkienė, profesijos mokytoja