Pradinis

Baigiamasis mokymosi visą gyvenimą programos Leonardo da Vinci mobilumo projekto „EKONOMIKA IR PROFESIJA” renginys    

Gegužės 22 d. Mažeikių politechnikos mokykloje įvyko Mokymosi visą gyvenimą programos Leonardo da Vinci mobilumo projekto „Ekonomika ir profesija“ Nr. LLP-LdV-VETPRO-2013-LT-0881 baigiamasis renginys.
Projekto tikslas - suteikti galimybę ekonomikos ir kitų profesinių mokymo dalykų mokytojams gilinti bei plėtoti profesines ir dalykines žinias bei kompetencijas, perimant užsienio šalių patirtį.

Šiame baigiamajame renginyje susitiko projekte dalyvavę profesijos mokytojai iš Mažeikių politechnikos mokyklos, VšĮ Kelmės profesinio rengimo centro, VšĮ Kuršėnų politechnikos mokyklos ir VšĮ Telšių regioninio profesinio mokymo centro, projektų vadovai, projektą vykdančios mokyklos vadovybės atstovai. 16 profesijos mokytojų, iš jau minėtų švietimo įstaigų, savaitės trukmės stažuotes atliko Vokietijoje ir Turkijoje.
Pirmasis vizitas truko 2013 m. lapkričio 17-23 dienomis Chemnitz mieste, Vokietijoje. Stažuotės dalyvius pasitiko priimančiosios organizacijos tarptautinių projektų koordinatorė Gundula Pinillo. Pagal sudarytą stažuotės programą profesijos mokytojai lankėsi F+U Sachsen gGmb ir HBerufliches Schulzentrum fur Wirtschft II mokymo centruose, kuriuose susipažino su mokymo programomis, bendravo su įvairių profesijų mokytojais, apžiūrėjo mokymo centruose mokomuosius virėjų, konditerių, namų ūkio ekonomų kabinetus, automechanikų dirbtuves, mokomąją parduotuvę. Taip pat, susipažino su Vokietijos švietimo sistemos ypatumais, inovatyviais ekonomikos mokymo metodais bei informacinių technologijų naudojimu teorinio ir praktinio mokymo pamokose. Projekto dalyviai domėjosi, kaip mokymo įstaigose įgytos verslumo žinios padeda mokiniams įsilieti į darbo rinką, kaip mokymo proceso metu ugdomos asmeninės verslumo savybės. Informavimo ir darbo biržos centruose projekto dalyviai turėjo galimybę susipažinti su bedarbių problemų sprendimu. Nenumatytas susitikimas vizito metu ir su Lenkijos tęstinio mokymo centro Torūnėje (The Centre for Continuing Education in Toruń, Poland) kolegomis. Tai buvo puiki proga padiskutuoti apie profesinio mokymo organizavimo ypatumus Lietuvoje ir Lenkijoje.
Projekto dalyviams buvo skirta turininga kultūrinė programa – ekskursijos po Chemnitz ir Drezdeno miestus, kuriuose susipažino su šių miestų istorija, kultūra ir tradicijomis.
Projekto metu dalyviai patobulino profesines, socialines ir bendrakultūrines, anglų/vokiečių kalbų kompetencijas, kėlė profesinę kvalifikaciją. Žinias, įgytas Vokietijoje, mokytojai pritaikys savo darbe - integruos ekonomiką ir verslumą į kitus profesinio mokymo dalykus.
Antrasis numatytas vizitas įvyko 2014 m. gegužės 4-9 dienomis Fethiye miestelyje, Turkijoje. Priimančiosios organizacijos, Fethiye turizmo mokymo centro, generalinis direktorius Murat Özekin puikiai suorganizavo dalyvių sutikimą bei rūpinosi viso projekto vykdymu.
Pagal projekto programą projekto dalyvės lankėsi Fethiye turizmo informaciniame centre, kuriame susipažino su miesto istorija, svarbiausiomis lankytinomis kultūrinio paveldo vietomis, taip pat, su mieste veikiančiomis švietimo institucijomis bei profesinio rengimo centrais. Fethiye turizmo mokymo centre ir Ortaka profesinio mokymo centre susipažino su mokymo institucijomis, bendravo su administracijos atstovais, diskutavo apie Turkijos ir Lietuvos švietimo sistemą, mokymo programas, kokybės vadybos sistemą mokymo institucijose. Turėjo galimybę susipažinti su tam tikrų profesijų - pardavimo ir marketingo darbuotojas, biuro administratorius, ekonomistas ir finansininkas, virėjas, barmenas-padavėjas, kirpėjas, masažuotojas ir pan. - mokymo(si) darbo vietomis. Pasidalino darbo patirtimi, diskutavo apie verslumo ugdymą skatinančius mokymo metodus, ekonomikos integravimo galimybes į profesinius dalykus. Penkių žvaigždučių viešbutyje „Green Forest holiday village“ susipažino su renginių organizatoriaus, virėjo, barmeno-padavėjo, kirpėjo, viešbučio paslaugų teikėjo, masažuotojo ir kt. praktinio mokymo ypatumais. Bendravo su praktiką viešbutyje atliekančiais mokiniais bei jų vadovu Mehmet Kuskiran. Viešbučio vadovas supažindino su maisto gaminimo technologija, stalo serviravimu, klientų aptarnavimu, renginių organizavimu, kokybės ir paslaugų santykio įtaka viešbučio įvaizdžio gerinimui.
Projekto dalyvės turėjo ir kultūrinę programą – ekskursijas po Fethiye miestą ir kultūrinių objektų apžvalga, kelionė laivu į 12 salų, lankymasis didžiajame Fethiye turguje ir turkiškose pirtyse, susipažino su turkų tradicijomis ir papročiais „turkų namuose“.
Projekto metu patobulintos profesinės ir dalykinės žinios bei kompetencijos perimant Turkijos patirtį, tobulinti socialiniai įgūdžiai, gilinamos anglų ir turkų kalbų žinios, susipažinta su Turkijos šalies kultūra, papročiais ir tradicijomis.
Projekte „Ekonomika ir profesija“ iškeltas tikslas ir uždaviniai buvo sėkmingai įgyvendinti, o profesijos mokytojai parsivežė neįkainojamą patirtį, kurią galės pritaikyti dėstomų profesijos dalykų pamokose.
Projekto „Ekonomika ir profesija“ dalyviams dokumentus, liudijančius jų dalyvavimą projekte įteikė direktoriaus pavaduotoja ugdymui, pavaduojanti direktorių Stasė Čupkovienė.

Leonardo da Vinci paprogramė yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis, Lietuvoje ją administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Erika Pusvaškė, projektų vadovė